Oχτώ γυναίκες από διαφορετικά μέρη του κόσμου, που κατοικούν στην Ελλάδα, παρουσιάζουν τις εμπειρίες τους και τις σκέψεις τους. Πόσο κοντά θεωρείς πως είναι στις δικές σου σκέψεις και στα δικά σου βιώματα; Μάθε τις ιστορίες τους και απάντησε στις ερωτήσεις που εμφανίζονται κατά τη διάρκεια του βίντεο.
Περισσότερες ιστορίες γυναικών
•
Τι δυσκολεύει μια γυναίκα στο να βρει δουλειά (ηλικία, καταγωγή, εμφάνιση, οικογενειακή κατάσταση, κτλ.), και γιατί; Ολα τα παραπάνω που συνοψίζονται σε πλήθος διακρίσεων λόγω πατριαρχίας και έμφυλης ανισότητας, ρατσισμού, ταξικής ανισότητας, μισογυνισμού, σεξισμού κ.λπ. (Χρύσα, 47) / α) οικογενειακή κατάσταση, διότι η γυναίκα φέρει το ῾βάρος῾ της εγκυμοσύνης, του θηλασμού και της γαλούχησης των παιδιών. β) στερεότυπα σχετικά με την καταγωγή την κατευθύνουν σε συγκεκριμένα επαγγέλματα, γ) εμφάνιση, διότι σε πολλές θέσεις εργασίας απαιτείται μια «ωραία» εξωτερική εμφάνιση σύμφωνα με τα κυρίαρχα γυναικεία πρότυπα, δ) το ίδιο της το φύλο που την αποκλείουν από θέσεις εργασίας υψηλής ευθύνης, ε) ηλικία, διότι συνδυάζει όλα τα παραπάνω / νέα, ελεύθερη, ωραία άρα κατάλληλη για θέση εργασίας (Έλενα, 33) / Υπάρχουν πολλοί λόγοι. Σήμερα η οικονομική κρίση και η τεράστια ανεργία πλήττουν πρώτα τις γυναίκες και βέβαια περισσότερο τις μεγαλύτερες, τις έγχρωμες κλπ, Όλο και λιγότερο. Πολλά επαγγέλματα έχουν ανοίξει και στις γυναίκες αλλά ακόμα υπάρχει διαφορά. (Χάρης) / Η καταγωγή, η εμφάνιση, τα οποία προέρχονται κυρίωσ από τα στερεότυπα της κάθε χώρας για συγκεκριμένες κουλτούρες και εθνικότητες. Επίσης πολλές φορές και η κοινωνική τάξη μιας γυναίκας (Χρυσάνθη, 27) / Θα έλεγα ότι η μόρφωση και η καταγωγή παίζουν ρόλο στο να βρει μια γυναίκα μια δουλειά αξιοπρεπή. Εξαρτάται βέβαια και τι είδους δουλειά είναι αυτή. Στην Ελλάδα, σίγουρα για τις δουλειές γραφείου προτεραιότητα έχουν οι Ελληνίδες και ιδίως οι νεότερες σε ηλικία και όσες έχουν εμπειρία. Για τις χειρωνακτικές εργασίες ή υποδεέστερες δουλειές, τα κωλύματα είναι μικρότερα. (Δήμητρα, 27) / Η δυσκολία σχετίζεται αρκετά με τον κλάδο στον οποίο αναζητά εργασία. Σίγουρα η ηλικία είναι ένας καθοριστικός παράγοντας, καθώς σχετίζεται με το ενδεχόμενο κύησης και το επιχείρημα των οικογενειακών υποχρεώσεων. (Αναστασία, 26) / Πόσο σαφές θεωρείς πως είναι στο ευρύτερο κοινό το τί σημαίνει σεξουαλική παρενόχληση; Τί σημαίνει για εσένα; Δεν είναι καθόλου σαφές, αντιθέτως είναι από τα πιο δύσκολα πεδία κατανόησης, μιας και η σεξουαλική παρενόχληση είναι μέρος της νομιμοποιημένης αντρικής κουλτούρας και θεωρείται η «αρρενωπή» εκδήλωση ερωτικού ενδιαφέροντος. Για εμένα η σεξουαλική παρενόχληση είναι μέρος της κουλτούρας του βιασμού. (Χρύσα, 47) / Σεξουαλική παρενόχληση είναι οποιοδήποτε σχόλιο ή χειρονομία που ξεκάθαρα μπορεί να φέρει σε δύσκολη και αμήχανη θέση μία γυναίκα σε σχέση με τη σεξουαλικότητα της. Τα προστυχολογα στο δρόμο, τα απρεπή σχόλια σε σχέση με την εμφάνισή της και γενικότερα οτιδήποτε δεν εμπεριέχει τη συναίνεσή της σε αυτό που συμβαίνει. Θεωρώ πως για μία συντριπτική πλειοψηφία του κόσμου η σεξουαλική παρενόχληση γίνεται αντιληπτή όταν έχει ξεπεράσει κατά πολύ τα εσκεμμένα και γίνεται οριακά εγκληματική (Νεφέλη, 29) / Σήμερα θεωρώ ότι είναι σαφής η σημασία της έκφρασης αυτής και ειδικά τον τελευταίο καιρό έχει γίνει αρκετά σαφής. Θεωρώ ότι είναι έγκλημα προς μία γυναίκα κι αν της συμβεί θα πρέπει να το δηλώσει αμέσως και να μην το κρύβει. (Βάλια, 58) / Δεν ειναι σαφές και ειναι και αρκετά δύσκολο να το οριοθετήσεις. Οτιδηποτε πάντως γίνεται χωρίς την θέληση/συναίνεση κ των 2 πλευρών. (Δέσπω, 38) / Δεν είναι σαφές! Η πολύ μεγάλη πλειοψηφία των ανθρώπων δεν το κατανοεί και αυτό για μένα είναι τρομακτικό. Είναι τρομερό γιατί στη βάση του σημαίνει όχι απλά ότι δεν υπάρχει ενσυναισθηση για το τι περνάει ο μίσος πληθυσμός, αλλά ότι δεν υπάρχει κοινωνική συνείδηση για ένα θέμα που βασίζεται σε σχέσεις εξουσίας και ότι παραμελώντας να το σκεφτούμε και να το κατανοήσουμε βάζουμε άλλο ένα λιθαράκι στο οικοδόμημα χιλιετιών που λέγεται κουλτούρα του βιασμού (Αήρ, 28) / Όχι πολύ σαφές. Για μένα σεξουαλική παρενόχληση είναι οποιαδήποτε μορφή αντιμετώπισης της γυναίκας η του άντρα ως αντικείμενο (μέσο) σεξουαλικής ηδονής. (Μάγδα, 30) / Δεν είναι σαφές σε όποιον-α δεν βλέπει έμφυλη ανισότητα γενικότερα και ο αριθμός είναι μεγάλος. Για μένα είναι αρκετά ξεκάθαρη όταν πρόκειται για σεξουαλική προσπάθεια χωρίς συγκατάθεση, αλλά μου προκαλούνται ίδια συναισθήματα υποτίμησης και από γενικότερες φράσεις αντρών και γυναικών που με γενικεύουν με βάση το φύλο μου, το ντύσιμό μου, το (μη) μέικαπ μου, κλπ. Θα συμφωνούσα άρα αν εφευρίσκαμε την έμφυλη παρενόχληση! (Νατάσα, 28)